Kom tillbaka snart


Idag åkte Jenny hem. Hem till sig alltså. Det var sorgligt. Det är det alltid. Jag vaknade vid 10.00 och tittade ner på golvet, där Jennys madrass låg. Den var tom. Bara ett täcke och en kudde låg där, kalla. Jenny hade väl gått upp därifrån minst 3,5 timmar tidigare. Tråkigt.

Jag minns när Jenny och jag var små. Då vi delade rum. Detta rum. Vi hade en våningsäng men eftersom jag var liten och inte vågade sova själv låg jag alltid bredvid Jenny. Vi låg i överslafen (?) och läste i varsin Acke-tidning. Jag kunde inte läsa då, jag kunde väl lite men jag läste inte. Jag tittade bara på bilderna i Acke. Jag tittade på Betty och Veronica och försökte bestämma vem som var snyggast av dem och försökte även komma på vad som hände på serietidningens sida.

Jag hade lärt mig att det tog längre tid att läsa en sida än att titta igenom på bilderna. Så jag låg där bredvid Jenny och bytte sida ungefär lika snabbt som hon. Till slut frågade hon om jag läste och jag ba "JAAA" men hon fattade att jag inte läste... Haha! Jag minns det som igår :).

Julafton 2010:




Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha vilket fint minne gumman<3

2010-12-28 @ 18:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0